Related Posts with Thumbnails

fredag 28. januar 2011

Jeg er veldig svak for rosemotiver, og er så heldig at jeg har 3 kaffeserviser med rosemotiver. Jeg bruker alle 3 flittig, og ofte bruker jeg tallerkenene til hverdags når jeg spiser frokost eller kvelds. Synes det er så koselig å bruke de, slik at de ikke bare skal brukes til pent..for da blir de jo nesten aldri brukt..

Jeg har 3 fløtemugger med rosemotiver..ganske like, men samtidig ulike
 Dette roseserviset fant jeg på et loppemarked i Stokke i fjor. Det hører også en kaffekanne til, men den har jeg mest til pynt. Serviset er laget av tynt porselen, og er vakkert å se på..
 skjønne detaljer og gullkant
 Dette roseserviset fant jeg på antikkmarked i Oslo for etpar år siden..også veldig flott
 Det siste roseserviset mitt er kanskje det jeg er mest glad i..Dette har jeg fått av mormor og er bare så skjønt. Fine farger og flotte roser. Fra før hadde jeg noen fat og boller som er fra samme merket, så de er flotte å ha kaker på.

 Har du noen serviser du setter ekstra pris på?

Tenk i dag er det Fredag igjen! Beste dagen hele uka.

 Ønsker dere en flott helg!

8 kommentarer:

  1. Skjønne serviser!
    Roser er nydelige motiver!
    Ønsker deg ei fine goe helg!
    Varme klem fra Sol

    SvarSlett
  2. Nydelige servicer du viser! Jeg har desverre ikke noe av dette, men min mor har samlet i mange år på roseservice, og har i tillegg mye fint etter min mormor og morfar.
    Jeg ser at det dukker opp de gamle gode mønstrene i butikkene nå, så det er på vei frem igjen.
    Ha en riktig god fredag, helgen er rett rundt hjørnet!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  3. Hei :-)

    jeg har også det ene rose-servise som du har :-)
    arvet :-)
    og jeg er helt enig med deg - det må brukes :-)

    ( jeg tenker litt sånn - at om ungene mine ikke ser det blir brukt - blir de heller ikke glad i det - og kommer dermed ikke til å ta vare på det etter meg - men om de er med å bruker det - så vil de ha minner om det - og dermed er sjangsen større for at en av de vil ta være på det :-) hmm ble myyye lengre innlegg enn jeg hadde tenkt :-)

    God Helg :-)

    SvarSlett
  4. Heldige deg, vakre serviser alle tre, men det første du viser er utrolig vakkert og spesielt!

    God helg!

    SvarSlett
  5. Nydelig disse servisene. Jeg har et par tallerkener og kopper av det nederste,funnet på loppis,men kunne tenkt meg mer.
    Ønsker deg en herlig helg. :))Klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Servisene var kjempevakre, leter etter slike stadig vekk på loppis. Håper du får en fin fin helg.....klem fra Mona

    SvarSlett
  7. Så fint servise :)
    Ja, jeg har også ett servise jeg er ekstra glad i: hvitt med små sølvdetaljer på kanten, arvet av mormor og morfar.
    Så kjekt at du fant bloggen min og la igjen så koselig hilsen -da fant jo jeg deg også :)
    Lagt meg til som følger jeg!
    God helg.
    Klem

    SvarSlett
  8. Takk for koselig kommentar på bloggen min. Kjempenydelige serviser. Utrolig at det går an å finne så mye fint på loppis :) Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett

Setter stor pris på alle hyggelige kommentarer:)