Related Posts with Thumbnails

søndag 25. april 2010

Gårsdagen ble tilbragt hos mormor på Sørlandet. Mormor trengte hjelp til å stelle i hagen, og noen av familiemedlemmene stilte opp. Vi rakte, kuttet busker og trær, plantet stemorsplanter i krukker og kar og ryddet opp rundt på eiendommen. Det var koselig å samles på dugnad:)Her ser dere litt av dugnadsgjengen:)
I dag gikk turen til Tønsberg tønne her på Østerøya. Min venninde og jeg tok med oss termos og nistepakke og dro avsted til tønna. Det er et av mine ynglingssteder å gå til, og er like fint uansett årstid. Nå på våren er det vakkert der med tepper av blåveis, hvitveis og liljekonvallblader.


Tønsberg tønne har fått navnet etter den gamle tønna som var plassert på toppen av en stokk som sto der og skulle vise vei for sjøfolket. Idag er trepinnen erstattet av en stor steinvarde.

Været var kanskje ikke det beste, det småregnet litt og blåste litt surt, men min venninde og jeg hadde allikevel en flott tur.

På veien ut til tønna må man gjennom et naturreservar. Der vokser det ramsløk. Det er også en spennende sump der med masse svartor. Synes det er litt trolsk stemning der.
Vakkert?

8 kommentarer:

  1. hei på deg,
    så koselig en helg dere har hatt,
    så greit å hjelpe mormor med hagen,
    å du for et teppe med blomster i tønsberg,
    så vakkert,skjønn trolsk stemning der ja,
    ha en fin søndag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Åååå ja så vakkert, elsker disse vårblomstene. Hvitveis i mengder der jeg har hytta og der som mitt barndomshjem er, men blåveis er der ikke. Har aldri sett de i levende live. Ramsløk såg jeg for første gang i fjor, og da jeg var på ferie kjøpte jeg et glass med ramsløk til å bruke i salat. Herlig var det.
    Koselig med dugnad, får gjort mye på kort tid når det er mange som jobber i lag.
    Ha en fin søndag videre.

    SvarSlett
  3. Så koselig det hørtes ut med hage-dugnaden hos mormoren din. Er så flott å kunne stille opp når noen trenger det:)

    Vakre bilder du viser:)
    Ha en flott søndagskveld!

    Randi:)

    SvarSlett
  4. Så flott at dere samles og hjelper mormor på dette viset. Kan godt tenke meg at det er sosialt og trivelig samtidig som man får gitt noen en hjelpende hånd. De flotte vårbildene var toppers! Herlig ☺

    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    klem fra fru strøm

    SvarSlett
  5. Heldige mormor som har en så snill familie
    til å hjelpe seg!
    Koselige vårbilder...

    Klem Beth`s småting...

    SvarSlett
  6. For en snill familie mormoren din har=)
    Må jo være utrolig koselig å kunne hjelpe på den måten der! Godt med folk som stiller opp=)
    Masse fine naturbilder du hadde tatt. Minner meg om at jeg en dag må ut å gå, og gå og se og lukte på våren!!
    Lett for å bli sittende inne i alle prosjektene sine;)

    Ha en strålende dag videre!
    Klem

    SvarSlett
  7. Flotte bilder fra Tønna Thea!! Så vakkert med alle blomstene!! Så bra at dere tar dugnad hos mormor da,koselig å hjelpe til litt!!
    Ser deg i kveld da :) Blir koselig:)
    Klem Mona

    SvarSlett
  8. Så koselig med dugnad, får gjort masse pluss at det koselig! Og så stemningsfulle bilder fra skogen !

    SvarSlett

Setter stor pris på alle hyggelige kommentarer:)